Salgs- og leveringsbetingelser

Handelsbetingelser for Trepol.dk

På trepol.dk kan du som kunde, kun købe produkter. 
For at handle hos Trepol.dk skal brugeren være fyldt 18 år.
Når du foretager et køb på Trepol.dk accepterer du samtidig nedenstående handelsbetingelser mellem dig og Trepol A/S.

Trepol.dk ejes og drives af:

Trepol ApS
Herluf Trolles Vej 8b
5220 Odense SØ 
CVR-nr.: 35033424
Telefon: 87545830
Mail: trepol@trepol.dk

Kontakt os venligst via ovenstående oplysninger, hvis du har spørgsmål, ønsker at indgive en klage eller har brug for andre oplysninger

1. Aftaleindgåelse

Når du har gennemført en ordre på Trepol.dk, modtager du en autogenereret mail med oplysninger om din bestilling. Bemærk, at denne mail ikke er en bindende ordrebekræftelse, men en oversigt over din bestilling. Ordren er bindende, når du modtager en mail med besked om, at din pakke er klar til afsendelse/afhentning. I denne mail vil din faktura også være vedhæftet.

2. Priser og betaling

Priser på Trepol.dk

Alle priser på Trepol.dk er angivet i danske kroner og vises inkl. moms og eventuelle afgifter. Priserne er dagspriser, og vi forbeholder os retten til at ændre priserne uden forudgående varsel. Vi tager forbehold for pris- og korrekturfejl samt afgiftsændringer.

Hvis du har bestilt flere varer i én ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, vil betalingen for disse varer først finde sted, når varen/varerne afsendes. Medmindre en vare er specialfremstillet.

Betalingsbetingelser

Når du foretager et køb på Trepol.dk, kan du anvende følgende betalingsmidler: Dankort, VISA, MasterCard, Visa Elektron.

trepol Aps bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Betaling for standardvarer

Betalingstidspunkt: For standardvarer trækkes beløbet fra din konto, når ordren er blevet behandlet og sendt afsted fra vores lager. Du vil modtage en e-mail med en ordrebekræftelse og faktura, når din ordre er behandlet.

Betalingsmetoder: Vi accepterer forskellige betalingsmetoder, herunder kreditkort, betalingskort og MobilePay. Alle transaktioner behandles sikkert via vores betalingsudbyder.

Betaling for specialfremstillede varer

Betalingstidspunkt: For specialfremstillede varer, såsom specialdesignede emhætter, trækkes beløbet på det tidspunkt, hvor produktionen af varen påbegyndes. Dette er nødvendigt for at kunne starte produktionen og sikre rettidig levering af din specialfremstillede vare.

Ordrebekræftelse: Efter du har afgivet en bestilling på en specialfremstillet vare, vil du modtage en ordrebekræftelse via e-mail, der indeholder detaljer om din bestilling samt en specifik dato for produktionsopstart.

Ingen Fortrydelsesret: Bemærk venligst, at der i henhold til dansk lovgivning ikke er fortrydelsesret på specialfremstillede varer. Når produktionen er påbegyndt, kan ordren derfor ikke annulleres eller ændres.

Generelle oplysninger vedr. betaling

Alle betalinger behandles sikkert og krypteret for at beskytte dine oplysninger. Vi opbevarer ikke dine betalingsoplysninger. Trepol.dk kan aldrig trække et større beløb, end det beløb du har godkendt.

Ved betaling med internationale betalingskort vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.

Trepol ApS opkræver ikke betalingsgebyr ved betaling med kort.

3. Leverings- og fragtmuligheder

Levering

Trepol ApS leverer kun til adresser indenfor Danmarks grænser (Færøerne og Grønland ikke inklusiv). Forsendelsesomkostningerne beregnes automatisk i webshoppen og fremgår af din indkøbskurv, inden du giver din endelige godkendelse af ordren. 

Vores leveringstid på lagervarer beregnes til 1-3 arbejdsdage. Bestiller du inden kl. 12.00 mandag til fredag, vil du derfor i langt de fleste tilfælde modtage ordren inden for 1-3 arbejdsdage. (dog ikke helligdage og weekend). Vi forsøger altid at få dit køb leveret hurtigst muligt.  Du kan altid se den enkelte vares aktuelle leveringstid på ordrebekræftelsen.

Når du bestiller en emhætte hos trepol, så specialdesignes og produceres de på bestilling. Vores leveringstid er derfor 4-5 uger, på ikke lagerførte modeller, når du bestiller en emhætte hos os.

Når din ordre er pakket og klar til levering, vil du modtage et Track & Trace nummer på mail, så leveringen kan følges.

Hvis din ordre indeholder et produkt, der er i restordre, vil du umiddelbart efter modtage en mail om, hvornår vi forventer at have varen klar til levering. Hvis vi leverer dine varer af flere omgange, vil du ikke blive opkrævet for ekstra fragt. Du vil modtage en e-mail fra os, når varen igen er på lager og afsendt til dig.

Fragt

Når du handler hos Trepol.dk, sender vi din ordre til pakkeshop eller med omdeling til privat adresse. Vi samarbejder med flere distributører såsom GLS for at gøre leveringen så fleksibel som muligt. Det vil altid være en kombination af din ordres samlede mål og vægt, der afgør, hvilke leveringsmuligheder du får stillet til rådighed ved checkout.

Afhentning

Du har mulighed for selv at afhente din ordre. Udlevering af din pakke kan ske hos Trepol inden for vores åbningstider.

Forlænget leveringstid:

Hvis du bestiller varer, som midlertidigt er udsolgt eller ikke kan leveres inden for aftalte tid, vil du blive informeret via e-mail om et nyt forventet leveringstidspunkt.

Fortryder du levering af en vare på grund af forlænget leveringstid/restordre, har du naturligvis mulighed for at afbestille varen. Afbestillingen skal ske straks efter modtagelsen af informationen om forlænget leveringstid.

4. Persondatapolitik

Når du handler på Trepol.dk, har vi brug for følgende oplysninger for at kunne gennemføre en ordre:

  • Navn: For- og efternavn
  • Adresse: Leveringsadresse
  • Telefonnummer: Kontakttelefonnummer
  • E-mailadresse: E-mailadresse til ordrebekræftelse og kommunikation
  • Leveringsønsker: Eventuelle specifikke ønsker til leveringen
  • Betalingsmåde: Information om den valgte betalingsmetode
  • IP-adresse: Oplysning om den IP-adresse, hvorfra købet er foretaget
  • Købsoplysninger: Oplysninger om, hvad du har købt og eventuelt returneret
  • Forespørgsler og reklamationer: Eventuelle oplysninger om forespørgsler eller reklamationer

Formål med behandling af personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger udelukkende med følgende formål:

  • At kunne levere varen til dig
  • At kunne behandle eventuelle henvendelser om dit køb

Opbevaring og beskyttelse af personoplysninger

Vi opbevarer dine personoplysninger sikkert og fortroligt. Vi træffer alle nødvendige tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at beskytte dine oplysninger mod uautoriseret adgang, misbrug eller anden ulovlig behandling.

Videregivelse af personoplysninger

Vi videresælger under ingen omstændigheder dine oplysninger til tredje part. Dine oplysninger deles kun med relevante parter som fragtfirmaer, betalingsudbydere og andre, der er nødvendige for at gennemføre ordren og leveringen.

Dine rettigheder

Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, vi behandler om dig, samt ret til at få oplysningerne rettet eller slettet. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke til, at vi behandler dine oplysninger. For at udøve dine rettigheder kan du kontakte os på:

Trepol A/S
Herluf Trolles Vej 8B
5220 Odense SØ
E-mail: trepol@trepol.dk

For mere information om vores behandling af personoplysninger, henviser vi til vores privatlivspolitik.

5. Fortrydelsesret

Når du handler på trepol.dk, har du som forbruger 14 dages fortrydelsesret på vores standardvarer. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en tredjepart, som du har angivet, modtager varerne. Du har modtaget varen når den er leveret til din postkasse, afleveret på din arbejdsplads, eller placeret efter aftale (fx i et skur).

Har du bestilt din vare til en pakkeshop, starter fortrydelsesfristen den dag, pakken leveres til pakkeshoppen eller butikken. Dette betyder, at du har 14 dage til at fortryde dit køb fra den dato, hvor pakken er leveret til pakkeshoppen eller butikken. Hvis du ikke afhenter din pakke inden for den specificerede periode fra fragtselskabet, vil pakken blive returneret til vores lager. Vi forbeholder os retten til at pålægge et gebyr for uafhentede pakker.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Hvis du vælger at gøre dette alligevel, vil vi yderligere opkræve fragten herfor.

Fortrydelsesretten gælder kun for hele købet og kan ikke udøves selektivt på individuelle dele af en ordre. Her skal du i stedet gøre brug af vores returret. Hvis du ønsker at fortryde hele købet, skal hele ordren returneres i henhold til vores gældende fortrydelsespolitik.

Procedure for udøvelse af fortrydelsesretten:

For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os din beslutning om at fortryde købet pr. mail til trepol@trepol.dk, ved tydeligt at angive, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Hvis du vælger at fortryde købet, skal du returnere varerne til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os din beslutning om at fortryde købet. Du bærer selv omkostningerne ved returnering af varerne.

Ved brug af fortrydelsesretten skal returneringen ske til:

Trepol A/S
Herluf Trolles Vej 8B
5220 Odense SØ
E-mail: trepol@trepol.dk

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Tilbagebetaling:

Ved udøvelse af fortrydelsesretten refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtagen ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Vi tilbagebetaler pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Trepol ApS kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.

Undtagelser fra fortrydelsesretten

For specialfremstillede varer gælder ingen fortrydelsesret, jf. dansk lovgivning.

Varens stand ved brug af fortrydelsesret

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er nødvendigt for at vurdere den, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

6. Returret og Returnering

Når du handler hos Trepol.dk, har du 14 dages returret fra den dag, hvor du modtager ordren. Dette gælder ikke for specialfremstillede emhætter eller bordplader.

Du har modtaget varen når den er leveret til din postkasse, afleveret på din arbejdsplads, eller placeret efter aftale (fx i et skur). Har du bestilt din vare til en pakkeshop, starter fristen for returretten den dag, pakken leveres til pakkeshoppen eller butikken.

Returneringsomkostninger

Returneringsomkostninger afholdes af kunden, og du hæfter for eventuelle skader, der opstår under transporten.

Returneringsprocedure

Hvis du vælger at gøre brug af returretten, skal du udfylde vores vedlagte returformular, inden produktet sendes retur til os. For at få refunderet det fulde beløb, er det vigtigt, at produktet returneres i samme stand, som du modtog det, inklusive produktets originalemballage, som ligeledes skal være intakt.

Fortrydelse af købet skal anmeldes til os senest 14 dage efter modtagelsen af ordren. Meddelelsen skal gives pr. mail til trepol@trepol.dk, hvor du tydeligt angiver, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Returneringsadresse

Ved returnering rettes henvendelse til Trepol via mail på trepol@trepol.dk, og efter accept sendes returvarerne til:

Trepol A/S
Herluf Trolles Vej 8B
5220 Odense SØ
E-mail: trepol@trepol.dk

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Tilbagebetaling

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Trepol ApS kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.

Varens stand ved returnering

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er nødvendigt for at vurdere den, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

7. Reklamationsret

Når du handler på Trepol.dk, er du sikret to års reklamationsret i henhold til gældende dansk lovgivning. Hvis du modtager et beskadiget produkt eller dit produkt går i stykker indenfor de første 24 måneder, skal du oprette en reklamation. 

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Du opretter en reklamation ved at henvende dig til trepol@trepol.dk, her bedes du sende billede(r) af reklamationen hvorefter vi vender tilbage.

Vi står for returneringen af produkter med reklamationer. Inden du sender varen så tag kontakt til os, så vi kan fremsende dig en returlabel. 

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet og fremsende din ordrebekræftelse.

Varen sendes til:

Trepol Aps
Herluf Trolles Vej 8B
5220 Odense SØ

Vi refunderer ikke pengene, hvis du vælger at sende retur på egen hånd.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

8. Garanti

For emhætter tilbyder vi 20 års garanti på den mekaniske konstruktion og 5 års garanti på motordele.

9. Forbehold vedr. fejl og mangler ved produktbeskrivelser

Vi opgiver beskrivelse og produktspecifikationer på vores produkter ud fra vores egne og underleverandørers angivelser og kan derfor ikke påtage os ansvaret for uoverensstemmelser mellem disse data.

10. Brug af cookies

Når du handler på Trepol.dk, accepterer du samtidig, at vi anvender cookies. Du kan blokere eller slette cookies ved at trække dit samtykke tilbage eller slå dem fra i din browsers indstillinger.

11. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til trepol@trepol.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, hvis betingelserne herfor er opfyldt.

Du kan kontakte Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning eller indgive en klage via www.forbrug.dk.

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land, kan du indgive klagen her - http://ec.europa.eu/odr.

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores mailadresse som er trepol@trepol.dk.

12. Konkurrencer og kampagner

Trepol.dk afholder med jævne mellemrum konkurrencer og kampagner. Disse finder sted på Trepol.dk, via nyhedsbrev, Facebook, Instagram eller TikTok.

13. Ansvar og forbehold

Handel på Trepol.dk kan kun finde sted, hvis brugeren erklærer sig indforstået med de betingelser og vilkår, der gælder for handel hos Trepol.dk. 

Informationer på trepol.dk kan ændres uden varsel.

Trepol ApS kan ikke drages til ansvar for problemer såsom forsinkelser eller virus, der er opstået som følge af brug af e-mail eller downloads. Trepol ApS tager forbehold for enhver form for fejl, tastefejl, prisændringer, unøjagtighed eller uaktualitet, der kan være opstået i forbindelse med opdatering og upload på Trepol.dk.

Der tages desuden forbehold for Force Majeure.

Bemærk at produktbilleder/miljøbilleder på trepol.dk kan være vist med tilbehørsprodukter, ekstraudstyr eller andre varer, der ikke er inkluderede i prisen.

Trepol ApS er underlagt de til enhver tid gældende love og regler om produktansvar i Danmark og EU.

Ansvarsbegrænsning

Vi er kun ansvarlige så længe det følger af lov.

14. Ændringer i handelsbetingelserne

Vi forbeholder os retten til at ændre handelsbetingelserne uden forudgående varsel. Ændringer vil blive meddelt på vores hjemmeside og gælder for alle ordrer afgivet efter ændringen.